Pāriet uz galveno saturu

Intervija ar Oskaru Nāburgu

Cilvēki, kas Latvijā nodarbojas ar CrossFit ir retums, tāpēc centīšos pēc iespējas vairāk šos cilvēkus apzināt, uzzināt par viņiem ko vairāk un piedāvāt saviem lasītājiem un visai Latvijas CrossFit sabiedrībai intervijas ar ieskatu par viņu sniegumiem šajā sporta veidā. 
Nesen man radās izdevība intervēt Elite CrossFit Latvia atlētu no Saldus, SIA CEMEX autopārvadājumu nodaļas vadītāju, divu dēlu tēvu un vienkārši foršu cilvēku Oskaru Nāburgu



Es: Cik ilgi jau nodarbojies ar CrossFit?
Oskars Nāburgs: Nodarbojos relatīvi nesen, kādus 4 mēnešus, pirms tam, protams, nodarbojos ar dažiem sporta veidiem, tāpēc pilnīgi bez sportiskās pieredzes neesmu.

Es: Varbūt vari precizēt, ar kādiem sporta veidiem vēl esi nodarbojies?
Oskars: Padsmitnieka gados biju jaunsargs un virves vilcējs, toreiz Latvijā bijām labākie, kā arī pasaulē un Eiropā par pjedestālu cīnijāmies. Pēc tam neregulāri svaru zāle un izpriecu līmenī pludmales volejbols. Vēl braucu ar velosipēdu, konkrētāk MTB, dažos SEB MTB posmos.

Es: Kāds bija pirmais treniņš? (emocijas, vingrinājumi)
Oskars: Pirmais treniņš bija ļoti smags, neatceros īsti vingrinājumus, taču atceros, ka man palika ļoti slikti un, ja nemaldos, es pat nepabeidzu WOD. Uz to treniņu mani uzaicināja Jordan, kas ir mans draugs un darba kolēģis, taču tobrīd viņš vēl pats bija tikai virspusēji ieguvis informāciju internetā, un vēl nebija nokārtojis trenera sertifikātu, un līdz ar to treniņš nebija pareizi sastādīts iesācējam. Pēc tā treniņa, godīgi sakot, pat vairs negāju uz CrossFit.
Taču šīs vasaras beigās Jordans piedāvāja vēlreiz atnākt, un, ņemot vērā, ka viņam jau bija sertifikāts un uzkrātas jaunas zināšanas, kā arī pats biju jau atskatījies Youtube par CrossFit, tad aizgāju, un tā turpinu līdz pat šim brīdim.

Es: Kā vispār uzzināji, ka ir tāds CrossFit, jo latviešu valodā informācijas par šo sporta veidu ir ārkārtīgi maz?
Oskars: Uzzināju no Jordan un pēc tam, protams, labs informācijas avots bija Google un Youtube.

Oskars pa kreisi
Es: Kurā vietā aizvadi treniņus? Speciāli aprīkotā zālē vai arī pats esi izveidojis savu?
Oskars: Pašreiz trenējamies Saldus sporta kompleksa svaru zāles svarcēlāju teritorijā, tur ir foršs un atsaucīgs treneris, kas mums atļauj izvietot savas mantas utt. Interesenti kļūst arvien vairāk, un, ņemot vērā, ka ir nepieciešama salīdzinoši liela telpa treniņiem, gan jau kādreiz tiksim pie kādas lielākās telpas, jo dotajā brīdī esam samērā ierobežoti. Dažreiz, protams, treniņus aizvadām ārā, uzsvaru liekot uz ķermeņa svaru utt.

Oskars pa labi
Es: Kāds ir tavs treniņu grafiks nedēļā?
Oskars: Cenšos iet vismaz 3 reizes nedēļā, dažkārt arī tas nesanāk, jo man ir darbs un ģimene, pret ko izjūtu augstu pienākumu sajūtu un tagad jau man ir piedzimis otrais dēliņš, kas vēl iespējams atņems daļu laika. Gribētu jau ar CrossFit nodarboties 4 - 5 dienas nedēļā, uzskatu, ka priekš manis tas būtu optimāli, lai vairāk piestrādātu pie tehnikas. Varbūt kad mazie būs lielāki, tad iešu biežāk (pasmaida).

Es: Ievēro kādu īpašu diētu? Kā ar sporta uzturu? Lieto?
Oskars: Diētai, diemžēl, vienkārši nav laika saspringtā dienas grafika dēļ, protams, cenšos ēst pēc iespējas pareizāk, tīrāk, bagātāk utt. Pēdējā laikā esmu brokastīs ļoti iecienījis ūdenī vārītās putras, un dienas laikā starp ēdienreizēm izveidoju mazas ēdienreizītes ar riekstiem, žāvētiem augļiem un citām lietām. Vēl gribu pieminēt, ka ēdienreizēs jāēd daudz gaļas un dārzeņi. Treniņa laikā lietoju aminoskābes, pēc treniņa iedzeru proteīnu un tas arī viss. Ar šo sporta veidu nodarbojoties, ēdu kādas divas reizes vairāk nekā iepriekš, ja tā neēstu, vienkārši kādā brīdī sabruktu zem stieņa.

Es: Ģimenē vienīgais ar CrossFit nodarbojies?
Oskars: (smejas) Jā, man sieva ir tieva no dabas un ar sportu nav uz TU, bērni vēl par mazu, lai ar to nodarbotos.

Es: Par sacensībām esmu dzirdējis ļoti maz, taču ir cilvēki, kas apgalvo par tādu esamību Latvijā. Esi kādās piedalījies?
Oskars: Neesmu piedalījies sacensībās un pašreiz mans mērķis ir sava ķermeņa iespēju paplašināšana, nevis sacensības, bet varbūt kadreiz (aizdomājas). Turpinu ar CrossFit nodarboties tikai tapēc, ka jūtu strauju gan spēka, gan izturības, gan mobilitātes uzlabojumus un man tas patīk, negribu vairs apstāties.

Es: Vasarā notiekošajām CrossFit Games sakoji līdzi?
Oskars: Jā, sekoju.

Es: Pieņemu, ka tādi vārdi kā Rich Froning, Dan Baley, Jason Khalipa tev nebūs sveši - šobrīd pasaules labākie CrossFit atlēti. Tev varbūt ir kāds ar kuru tu gribētu aizvadīt kādu treniņu? Nav obligāti jābūt no manis nosauktajiem.
Oskars: Jā, protams, zinu tādus eksemplārus, tie ir krutākie čaļi CrossFit. Personīgi man vēl patīk Chris Spealler, kurš ir mazs augumā, bet ļoti tehnisks un ātrs. Iespējams no viņa varētu daudz pamācīties, bet, protams, Rich Froning redzēt klātienē treniņā nebūtu slikti (pasmaida). Jason Khalipa ir ļoti stiprs, bet nav tik tehnisks. Skatoties viņus, daudz ko var uzzināt un jau veidojas viedoklis par sporta veidu.

Es: Latvijā vajadzētu speciāli aprīkotu sporta zāli, kur varētu aizvadīt ne tikai treniņus, bet arī iegūt Trainer Level 1 sertifikātu? Pēc crossfit.com datiem, ne Latvijā, ne nevienā no Baltijas valstīm tādas nav.
Oskars: Protams, tas būtu pamatīgs “spēriens pa dibenu” šim sporta veidam, lai tas Latvijā attīstītos daudz ātrāk.
Jā, cik zinu, tad Jordan vispar ir vienīgais Latvijā, kam ir tāds sertifikāts.

Es: CrossFit ir vairāk cīņa ar sevi fiziski vai garīgi, tas ir, galvā?
Oskars: Domāju, pirmkārt, tā ir cīņa garīgi, jo, lai tiktu līdz cīņai ar sevi fiziski, ir jātiek pāri sajūtai: “viss es vairs nevaru, jāatpūšas.. .” Pēc treniņa bieži ir sajūta, ka varēja mazliet labāk, tas nozīmē, ka treniņa garīgajā cīņā ar sevi esi zaudējis.

Es: Kam tu ieteiktu nodarboties ar CrossFit?
Oskars: Visiem, kas vispusēji grib uzlabot savu fizisko sagatavotību. Šis nav bodybuilding, tapēc ātri muskuļus nedabūsi, tas tāpēc, jo netiek nodarbināta viena konkrēta muskuļu grupa katrā treniņā, taču pieņemama figūra atnāks kā papildus dāvana, jo katrā treniņā izsvīst tik slapjš, ka drēbes var izgriest.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

An interview with a visionary and the inventor of the Rx Jump Rope - David Newman

Soon after the CrossFit Team Series had ended, a guy from Latvia thought to contact a company, that was mentioned in every Team Series Update Show - Rx Smart Gear. Considering that LatvianCrossFit is a small blog like website and Latvia has no Regionals (not to mention Games) level athletes, what are the chances that someone is likely to respond? Probably not big but one has to try anyway. So the author of this site found an e-mail on the Rx website and wrote a message. Saying that it would be nice to make an interview with a representative of Rx Smart Gear, in order to inform Latvian readers about Rx products, the company, its athletes and maybe even about its future plans. The e-mail was brief and simple. What to expect? The author knew that it was a 50/50 chance of someone responding to a student from Latvia who writes competition reviews and interviews with Latvia athletes - in Latvian. You have to imagine the look of the authors face when he received an e-mail not from a re

Kas ir CrossFit?

Kā vēsta Yahoo, jauns sporta veids ir sācis savu uzvaras gājienu pāri Atlantijas okeānam un iekaro Eiropu vētras ātrumā: CrossFit , sporta un fitnesa sensācija, kas apvieno trīs disciplīnas – vingrošanu, svaru celšanu un vieglatlētiku. Sporta izcelsme meklējama Kalifornijā, labi veidoto augumu, uzpumpēto vēderprešu un izteiksmīgo muskuļu mekā, kur to izveidoja Gregs Glasmans 1970.gadā. No pašiem tā pirmsākumiem tas ir cienīts tā praktiskā pielietojuma dēļ tādās nozarēs kā speciālo spēku trenēšana, policijas akadēmijas, Olimpisko medaļu ieguvēju trenēšana un citās. Tagad tas ir atgriezies un gūst popularitāti parasto cilvēku vidū – CrossFit tiešām ir piemērots ikvienam, sākot no elites sportistiem, beidzot ar absolūtiem iesācējiem. CrossFit mērķis nav nodarbināt vienu muskuli vai muskuļu grupu, bet gan izveidot cilvēka ķermeņa atlētiskās kvalitātes kā vienotu veselumu, strādājot ar plastiskumu, izturību un līdzsvaru. Pamatprincips ir vienkāršs – iemācīt cilvēkam kustēties. CrossFit fo

Latviešiem pašiem savs "Kalifornijas lācis" - Jānis Todavčičs

Vairākas reizes šajā blogā esmu minējis tādu pasaules līmeņa CrossFit atlētu kā Jason Khalipa . Viņš ir 2008. gada Reebok CrossFit Games čempions, un pagaidām vienīgais atlēts visā CrossFit Games vēsturē, kuram ir izdevies izcīnīt gan zeltu, gan sudrabu, gan bronzu. Manuprāt, iespaidīgi. Šogad šis atlēts ir paziņojis par Individual  karjeras beigām (līdzīgi kā četrkārtējais CrossFit Games čempions Rich Froning), taču tas nenozīmē, ka mums vairs nebūs iespēju redzēt šo vareno "Kalifornijas lāci" sacenšamies. Iespējams jau 2015. gadā mēs varēsim vārot kā Jason Khalipa ar savu komandu sacenšas Kārsonā par augstākajām vietām komandu kategorijā. Taču, kamēr gaidam jauno CrossFit Games sezonu, iesaku ļoti rūpīgi pievērst uzmanību augusta beigām un pirmajiem diviem rudens mēnešiem. Mūs sagaida CrossFit Games off-season pasākums ar nosaukumu "Team Series". Kāpēc jātur šis pasākums savā redzeslokā? Ja uzdod šādu jautājumu, tad acīmredzot cilvēks nepietiekami seko līdzi Cro